Yeni Nesil Ticaret e-Ticaret

İşletmeniz e-Ticaret Dünyasına Ne Kadar Hazır?

Hepimizin dilinden düşmeyen klişe olmuş bir tabir “Aklıma bir fikir geldi! İnternetten ürün satalım

zengin olalım.” bu cümleyi ne kadar çok duyduk. Peki nedir bu e-ticaret? Hacmi nedir? Ülkemiz ve

biz bu işin neresindeyiz?

Şimdi Ticaret Bakanlığının açıkladığı verilerle Türkiye ve dünyadaki e- ticaret pazarını rakamlarla bir inceleyelim.

Geçen yıl itibarıyla Türkiye’de e-ticaret hacmi 2019 yılına göre % 66 artış göstererek 226 milyar 200 milyon

liraya yükseldi. “e-ticaret hacminin genel ticarete oranı ise 2019 yılında % 9,8 iken, 2020 yılında 5,9 puan artışla

ortalama % 15,7’ye çıktı.

Oranlar gerçekten ilgi çekici!

Dünyada e-ticaret yıllık bazda % 18 büyüdü. 2020 yılı dünya e-ticaret hacmi 4,3 trilyon dolar oldu. Geçen yıl

itibarıyla Türkiye’de e-ticaret hacmi 2019 yılına göre % 66 artış göstererek 136 milyar liradan 226 milyar 200

milyon liraya yükseldi.

2020’de kaydedilen e-ticaret tutarı, 207 milyar lirayla % 91,4’ünün yurt içi harcamalardan, 9,3 milyar lirayla

% 4,2’sinin diğer ülkelerin Türkiye e-ticaret sitelerinden yaptığı harcamalardan, 9,9 milyar lira ile % 4,4’ünün

ise yurt dışından yapılan alımlardan oluştuğu gözlemlendi. Toplam e-ticaret içindeki perakende ticaret payı ise % 64 oldu.

Geçen yıl salgının başladığı dönemlerde genel ticarette düşüş gözlemlenirken, e-ticarette böyle bir düşüş görülmedi, hatta

e-ticaret artış trendini sürdürdü.

e-ticarette % 129 ile beyaz eşya, % 38 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, % 56 ile elektronik, % 61 ile yemek, % 105 ile ev, bahçe,

mobilya ve dekorasyon sektörü, % 200’ün üzerinde artışla gıda-süpermarket, % 43 ile eğitim ve danışmanlık, % 100 ile çiçekçilik ve

% 189 ile metalürji ve kimya sektörü en fazla artış gösteren alanlar oldu.

Elektronik ticaret yoluyla gerçekleşen alışverişlerin % 35’ini İstanbul, % 11’ini Ankara, % 6’sını İzmir’de yaşayan vatandaşlar gerçekleştirdi.

Bu illeri % 3 ile Bursa ve Antalya’nın takip etti.

Türkiye’de gerçekleşen tüm kargo ve kurye işlemlerinin % 60’ını e-ticaret gönderileri oluşturdu.

e-ticaret hacminin haftanın ilk günlerinde daha yüksek seyrettiği, haftanın son günlerinde ise düşüş gösterdiği gözlemlendi. 2020 e-ticaret

hacminin yılın ikinci yarısında önemli bir artış gösterdiği de dikkat çekti. Özellikle e-ticaret sitelerinin kampanya ayı olan kasımda 27,2 milyar

lira ile toplam yıl içerisindeki alışverişin % 12,1’i sadece bu ayda gerçekleşti.

Nisan ayında e-ticaret ile ilgili açıklamalarda bulunan Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Bakanlık olarak ilgili kamu kurumları, STK’ler ve tüm paydaşlarla

çalışmalar sürdüreceklerine işaret etti. “Ekonominin itici güçlerinden biri olan e-ticaretin ülkemizde sağlam temeller üzerinde gelişimini sürdürmesi için

gerekli adımları atmaya devam edeceğiz.” dedi.

Bu açıklama e-ticaretin ilerleyen yıllarda da artış göstereceğini ve ticaretin önemli bir kısmının bu e-ticaret üzerinden gerçekleşeceğini belirtmiş oldu.

Türkiye’nin stratejik konumunun küresel e-ticaret pazarı için önemli bir lojistik merkez olduğunu da düşünürsek, ülkemizin bu özelliğine istinaden e-ticaret

faaliyetlerini destekleyici yerli ve yabancı yeni yatırımların artarak süreceği açıktır. Bizler de e-ticaret dünyasında yerimizi almalıyız. Bunun için gerekli

altyapı, AR-GE ve projeleri hazırlayıp, geleceğe hazır olmalıyız.

Yazının başında da dediğim gibi;

Aklınıza bir fikir geldi ise,

artık harekete geçirme vakti geldi!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir