Markalaşma günümüzde büyük, orta ya da küçük işletmeler fark etmeksizin bir zorunluluk halini almıştır. Rekabet ortamının arttığı günümüzde gerek fiziki gerekse online işletmeler için başarılı bir marka haline gelmek sektör ve pazar kalıcılığı kadar müşteri memnuniyetine varan bir döngünün parçası durumundadır.
Markalaşmayı kısaca bir şirkete kazandırılan kimlik olarak tanımlayabiliriz. Tanımı biraz daha açtığımızda, markalaşma bir ürünün ismi, sembolü, renkleri, tasarımı, değerleri ve işleviyle bir bütün olarak oluşturulan bir kimliktir.
Markalaşmanın oluşmasını sağlayan unsurlar çok çeşitli ve birbiriyle ilişkilidir. Bu nedenle markalaşma yolundaki işletmelerin öncelikle “ben kimim” sorusunu cevaplandırması gerekmektedir.
Markalaşma;
- İşletme olarak “ben kimim” sorusunun cevabıdır.
- Bir ürünü ya da hizmeti diğerlerinden ayırmayı sağlar.
- Ürün kullanılır fakat müşteride iz bırakan markadır.
- Müşteri ile marka arasındaki sadakatin kurulmasında köprüdür.
- Müşterinin işletmeye olan güven ve saygısında etkin rol oynar.
- Pazar ve sektörde yer edinilmesinde kilit roldedir.